hiring employees from abroad

Atunci când iei în considerare angajarea angajaților din străinătate, trebuie să fii deschis la idei noi pentru a accesa un bazin mai mare de talente. Vei întâmpina în continuare provocări, dar vei avea instrumentele necesare pentru a le depăși. Iată o privire mai atentă asupra provocărilor comune și a soluțiilor lor.

Vize și imigrație

Angajarea internațională implică asigurarea că angajații obțin viza de muncă sau finalizează procesul de imigrație la timp. Schimbările frecvente ale politicilor privind vizele și imigrația pot complica și mai mult procesul de integrare a muncitorilor străini. De multe ori, companiile nu pot anticipa aceste schimbări și nu se pot adapta rapid pentru a-și proteja angajații și a asigura conformitatea.

Dacă țara ta limitează numărul de muncitori străini pe care îi poți angaja, acest lucru complică procesul și menținerea unor proporții corecte între candidații locali și cei străini prezintă provocări unice.

Pentru a depăși aceste provocări, folosește aceste sfaturi.

  • Începe prin a învăța reglementările: Analizează politicile țării tale referitoare la muncitorii străini. Înțelege procesul de obținere a vizei și modul în care se desfășoară imigrarea în țara ta.
  • Colaborează cu un avocat: Discută cu avocatul companiei tale despre cele mai bune practici pentru atragerea candidaților străini și integrarea lor în echipă. Asigură-te că respecți toate reglementările, solicitând o revizuire juridică înainte de a recruta sau angaja muncitori străini.
  • Evaluează munca la distanță: Pentru anumite poziții, munca la distanță poate reduce provocările legate de viză și riscurile asociate cu membrii echipei din străinătate. Analizează cerințele postului pentru a vedea dacă munca la distanță este realistă pentru poziția respectivă.
  • Oferă asistență pentru relocare: Costurile de relocare pot fi un obstacol major pentru candidații străini. Dacă vrei să ai acces la cel mai bun bazin de talente posibil, oferă asistență pentru relocare pentru a elimina barierele pentru angajații tăi și a-i ajuta să se stabilească în noua țară.

Bariere de comunicare

În funcție de limba ta maternă și de cea a candidaților, comunicarea poate fi complicată. Diferențele de fus orar și adaptarea noilor angajați la instrumentele tale de comunicare pot complica și mai mult procesul.

Cauți să angajezi angajați din străinătate?

Elimină barierele de comunicare urmând aceste sfaturi.

  • Stabilește cerințe clare de competență lingvistică: Discută cu agenția de recrutare despre cerințele de competență lingvistică pentru a te asigura că noul angajat este pregătit să se alăture echipei tale.
  • Promovează o comunicare deschisă: Cu cât comunici mai des cu personalul tău, cu atât mai bine. Stabilește așteptări clare. Și dacă angajezi angajați din străinătate, oferă-le canale de comunicare ușor accesibile pentru a te contacta.
  • Imparte așteptările privind comunicarea: Companiile diferite au norme culturale diferite în ceea ce privește comunicarea. Spune-le angajaților tăi străini cât de des vrei să comunici cu ei și ce informații să îți transmită.
  • Folosește un limbaj simplu: Atunci când comunici, fii clar și direct. Evită expresiile colocviale și alte tipuri de limbaj care ar putea să nu aibă sens pentru cineva nou în echipă.

Diferențe culturale

Pe măsură ce cauți să angajezi din alte țări, vei întâlni diferențe culturale. Pentru o integrare cât mai lină a noilor membri ai echipei, ar trebui să îți pregătești echipa pentru ceea ce să se aștepte atunci când întâmpină angajați străini.

Unele modalități ideale de a evita problemele legate de diferențele culturale sunt următoarele sfaturi.

  • Include instruire culturală: Oferind astfel de instruire, îți vei pregăti noul angajat pentru cultura în care va lucra. De asemenea, poți împărtăși concepte culturale din alte țări de unde angajezi pentru a pregăti angajații existenți să colaboreze cu noul personal. Unele subiecte de inclus sunt eticheta profesională, obiceiurile culturale și standardele de comunicare.
  • Detaliază politica ta privind diversitatea și incluziunea: Pentru a evita comentariile insensibile și lipsa de considerație față de angajații străini, ia în considerare elaborarea unei politici clare privind diversitatea și incluziunea. Fii clar despre așteptările tale cu privire la modul în care angajații ar trebui să interacționeze între ei, indiferent de diferențele culturale.

Fusuri orare

Atunci când permiți munca la distanță dintr-o altă țară, este foarte probabil să te confrunți cu provocări legate de diferențele de fus orar, mai ales dacă nu ești clar cu privire la momentul în care te aștepți ca angajatul să lucreze. Unele companii solicită angajaților străini să urmeze programul de lucru al zonei unde este înregistrată afacerea. Aceasta este cea mai simplă modalitate de a evita problemele legate de fus orar.

Însă, lipsa flexibilității în ceea ce privește orele de lucru poate reduce calitatea candidaților pe care îi recrutezi, deoarece lucrul în afara orelor obișnuite poate să nu fie atractiv pentru talentele de top. Sau angajatul ar putea accepta programul, dar să se confrunte cu epuizare și oboseală din cauza acestuia.

Ia în considerare aceste opțiuni pentru a depăși provocările legate de fusurile orare.

  • Folosește aplicații de programare: Permite angajatului să își stabilească calendarul în fusul orar local, în timp ce angajații din alte țări pot vedea disponibilitatea pentru întâlniri în fusul lor orar. De exemplu, atunci când companiile din UE angajează din Moldova, există doar câteva ore de diferență de fus orar, ceea ce asigură o bună suprapunere a orelor de lucru.
  • Stabilește așteptări clare: Dacă le ceri candidaților străini să lucreze în funcție de fusul orar al companiei tale, fii clar încă din procesul de recrutare.
  • Oferă flexibilitate unde este posibil: Cu cât politicile tale sunt mai flexibile, cu atât vei atrage talente mai bune.
  • Oferă feedback frecvent: Monitorizarea angajaților străini este mai complexă, mai ales dacă aceștia lucrează în ore diferite de managerii lor. Programează discuții regulate despre performanță bazate pe rezultatele muncii, nu pe orele de lucru.

Instruire

Angajații internaționali ar putea necesita instruire suplimentară și o orientare mai detaliată, deoarece pot avea cunoștințe limitate despre modul în care se desfășoară lucrurile în zona ta. De asemenea, aceștia vor avea nevoie de mai mult timp de adaptare decât cei pe care îi angajezi local. Totuși, ai multe opțiuni pentru a te pregăti pentru această provocare.

  • Construiți un plan de orientare: Acest lucru va fi benefic chiar și atunci când angajezi angajați locali. Include informații despre companie, cultura acesteia, politici și altele.
  • Redu barierele lingvistice: Pune-ți angajații internaționali în contact cu colegi care vorbesc mai multe limbi pentru a reduce bariera lingvistică. În acest fel, aceștia pot pune întrebări în limba lor maternă și se pot pregăti pentru noul rol.
  • Crează un program de mentorat: Adaptarea noilor angajați este mai ușoară atunci când ai un program de mentorat. Acest lucru este valabil pentru toți angajații, nu doar pentru cei internaționali.

Reglementări

Înțelegerea reglementărilor legate de salarizare, muncă și alte aspecte legale poate fi consumatoare de timp. Dar, odată ce aloci resurse pentru a învăța mai multe despre angajarea în alte regiuni, vei extinde bazinul de talente. Este important să eviți să plătești amenzi din cauza neconformității.

Nu există un secret pentru a depăși această provocare. Trebuie pur și simplu să angajezi consilieri experți și să te informezi cu privire la reglementările și cerințele diverse înainte de a angaja din străinătate.

Sfaturi pentru colaborarea cu agenții de recrutare internaționale

Colaborarea cu agenții de recrutare internaționale este cea mai simplă modalitate de a recruta talente din alte țări. Asociația Agențiilor de Recrutare (ARA) este cea mai bună soluție pentru a avea acces la diferite specializări și experți în achiziția de talente.

În plus, nu trebuie să te îngrijorezi de conformitatea legală a angajării muncitorilor străini. ARA se ocupă de acest aspect pentru tine. Mai mult, poți închiria un muncitor, iar ARA va supraveghea procesul de recrutare și transport al acestuia către locația ta.

Ai nevoie de un angajator oficial? ARA poate face asta pentru tine, simplificând angajarea și gestionarea muncitorilor moldoveni.

Descoperă talentele care așteaptă chiar la granițele țării tale. Contactează-ne pentru a afla mai multe despre cum ARA îți poate oferi acces la talente care îți pot transforma afacerea.

Cauți să angajezi angajați din Moldova?

Articole similare: